Hoofdkantoor Essenza Home verhuist naar Bunnik

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Na ruim achttien jaar gevestigd te zijn geweest in Amerongen, betrekt het Nederlandse interieur- en lifestylemerk Essenza Home in het voorjaar van 2021 haar nieuwe hoofdkantoor in Bunnik. Het pand is direct gelegen aan de A12 en biedt uitzicht op de Kromme Rijn. Naast kantoren, opent de onderneming hier ook een b2b-showroom en een brand store voor consumenten. 

De nieuwe locatie aan de Rumpsterweg past perfect bij de ambities van Essenza Home om een creatieve en inspirerende hub te worden op het gebied van interieur en lifestyle, aldus het merk zelf. Eigenaar Roeland Smits: “We zien het niet zozeer als een kantoor, maar meer als een centrale ontmoetingsplek waar design, consument en retail samenkomen. Deze grote ruimte biedt ons de kans om alles te combineren, maar ook om verschillende concepten en ideeën te testen.” Rosalie Smits, head of channels bij Essenza Home vult aan: “Het wordt een plek waar we zowel onze B2B- als B2C-klanten de ultieme Essenza Home experience kunnen bieden en waar we al onze collecties laten zien. Ook kunnen we hier onze medewerkers een inspirerende werkomgeving bieden die goed bereikbaar is met zowel de auto, de fiets als het openbaar vervoer. Zo verminderen we het woon-werkverkeer en daarmee ook onze ecologische footprint.”

Familiegevoel voorop bij Essenza Home

Het voormalig pand van woonwinkel Het Kabinet is vanaf begin mei van dit jaar in handen van Essenza Home. Beide organisaties zijn familiebedrijven en toen de eigenaren eind 2019 bij toeval met elkaar in contact kwamen, was er direct een klik en was de overeenkomst snel gesloten. Het Kabinet is sinds enkele maanden alleen nog gevestigd in het grote glazen pand aan de overkant van de Rumpsterweg.

Samen creëren en delen

Op dit moment wordt het pand van maar liefst 2500 m2 verbouwd en klaargemaakt voor de toekomst. Naast kantoren, een showroom en een fotostudio, komt er ook een grote brand store met ruimte voor andere ondernemers. “We zijn op zoek naar partners die zich aangetrokken voelen tot ons concept en onze merken versterken. Dat kan verschillende verschijningsvormen hebben, denk bijvoorbeeld aan een bloemist, een pop-up store van een beginnende ondernemer of misschien zelfs een beautysalon. Never dream alone!”, aldus Floor Smits, head of brands bij Essenza Home. “Wij geloven sterk in het concept van samen creëren en samen delen. Door partnerships aan te gaan met andere merken en bedrijven kunnen we veel van elkaar leren.”

De website van Vakblad Mobilia biedt actualiteit voor professionals uit de ontwerp- en interieurbranche en richt zich daarbij hoofdzakelijk op de productgroepen vloeren en interieurtextiel.