Ledenbijeenkomst Inretail: beleving heeft de toekomst

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
De jaarlijkse ledenbijeenkomst van Inretail stond dit jaar in het teken van een (vlieg)reis naar de toekomst. Onder de noemer Ready? Set. Go! vroeg Inretail zijn leden of zij klaar zijn voor de steeds veranderende toekomst.

Wie het event bezocht, kwam eerst in een grote (wacht)ruimte terecht. Hier werd koffie en thee en later ook de lunch geserveerd. Ook kwamen hier verschillende elementen van het werk van Inretail aan bod, zoals vervoer, verzekeringen en digitalisering. En er was een trendpresentatie. Het plenaire programma vond plaats in een naastgelegen ruimte, waarbij strepen op de grond aangebracht waren, zoals in een vliegtuig. Er klonk het bekende “mind your step” en het introductiefilmpje werd ingeleid door een ‘stewardess’.

Directeur Inretail: bepaal je volgende halte

Inretail-directeur Jan Meerman leidde de dag in. Deze stond in het teken van de veranderingen in het retaillandschap, die elkaar in steeds hoger tempo opvolgen. Meerman: “We bevinden ons in een dynamisch tijdperk. Om je als retailer te onderscheiden, moet je identiteit het startpunt zijn voor de reis naar de toekomst. De volgende halte bepaal je zelf.” Meerman toonde zich kritisch over het beleid van de regering: “Regel op regel, je wordt er toch mesjoche van.” Inretail zal zich dan ook op dit niveau blijven inzetten voor de belangen van retailers.

Weet je wie je klanten zijn?

Eén van de vele sprekers op het event was Albert Top van het bedrijf Crossmarks. Hij brengt voor zijn klanten de ontwikkelingen binnen het retaillandschap in kaart. Top: “Het is tijd om je te verdiepen in de toekomst. Mensen denken vaak te weten wat hun klanten willen en wie ze zijn, maar het is erg belangrijk om dit concreet in kaart te brengen. Klanten zijn steeds veeleisender en willen alles. Het juiste aanbod is niet genoeg, de consument wil beleving, services en activiteiten.”

Lees het volledige artikel in Mobilia 1-2020 dat in de tweede helft van januari verschijnt.