Lezer aan het woord: Home Made By_REE

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
In elk nummer van Mobilia stellen we een lezer voor. Met onder meer informatie over zijn/haar bedrijf, (winkel)concept, werkwijze, merken, klanten en beurservaringen. Leer uw collega’s beter kennen! Deze editie is het de beurt aan Home Made By_REE.

Bedrijf
Home Made By_REE te Heemstede, opgericht in 1947 door de heer Ree.

Naam
Jasper de Zwart (Heemstede, 1979).

Wie doet wat
“Ik ben de ‘Trotse Eigenaar’ en samen met twaalf topmedewerkers in de binnen- en buitendienst draaien we deze speciaalzaak in woninginrichting.”

Winkelconcept
“Wij onderscheiden ons door onze persoonlijke aanpak; verkoop is het gevolg van een goed gesprek. Wij zien generatie op generatie langskomen in onze winkel. We zijn betrokken bij de klant, vragen graag door en we gaan uit enthousiasme en passie voor het vak vaak nét een stapje verder. Er heerst een familiaire sfeer, zowel binnen het team alsook met onze klanten. Ook ondernemen wij graag op het sociale vlak. Dat vind je terug in sponsoring van lokale verenigingen, inspirerende klantworkshops en informatieavonden voor kopers van nieuwbouwprojecten. Het meest bijzondere voorbeeld is wel onze crowdfund-actie. Hierbij hebben wij, voor onze verbouwing in 2016, onze klanten de kans gegeven om ons financieel te ondersteunen en zo onze ambassadeurs te worden. Wij hadden onze lening in een week tijd rond!”

Ontwikkeling
“Van oudsher staat Ree bekend als dé verf- en behangspeciaalzaak in Heemstede, waar ik in 1997 als stagiair ben begonnen. In 2004 kreeg ik de kans om de winkel over te nemen en sindsdien sta ik met veel enthousiasme aan het roer. Ons assortiment veranderde, van verf en behang naar meer woninginrichting met de productgroepen raamdecoratie en gordijnen erbij. In 2016 kregen wij de kans om door te breken naar ons buurpand en zo onze verkoopoppervlakte te verdubbelen. Ook kwam het vernieuwende concept ‘Home Made By_’ op ons pad en hebben wij uiteindelijk de keuze gemaakt om als één van de vijf concepstores van Home Made By te worden in Nederland. Hiermee is Ree nu een gevestigde naam op het gebied van totaalinrichting; vloeren, tapijt, verf, behang, raamdecoratie, gordijnen, meubels en woonaccessoires. Elke afdeling heeft haar experts en naast ons vertrouwde winkeladvies is ook de rol van styliste (aan huis) ontstaan. Met inmiddels een eigen team aan deskundige stoffeerders en monteurs, kunnen wij nu écht onze missie waarmaken: op eigen wijze en samen met onze klanten een écht mooi (t)huis creëren.”

Merken
“Op verfgebied zijn wij al jaren bekend om onze kwaliteitsverven van de bekende merken Sigma en Sikkens én om onze Engelse verfmerken Farrow & Ball en Little Greene Paint. Op het gebied van behang voeren wij naast de bekende merken zoals Eijffinger, ook internationale behangcollecties van Arte, Cole & Son en Elitis. Met Home Made By kunnen wij nu ook – eindelijk – een prachtige lijn aan eigen merk verf, behang en gordijnen bieden van een uitstekende kwaliteit en met een goed verhaal.”

Klanten
“Onze doelgroep valt qua leeftijd tussen de 30 en 75 jaar. Ze hebben vaak een druk leven; hun tijd is schaars. Ze hebben oog voor kwaliteit en zijn best bereid te betalen voor kennis en kunde welke zij zelf missen; ze willen graag worden ontzorgd. Ze vinden het fijn om snel te kunnen schakelen en om zoveel mogelijk ‘onder één dak’ te kunnen regelen. Deels (de 55+-groep) hebben ze vaak zelf nog de kennis en kunde, maar willen wel graag ondersteund worden met een goed advies en kwaliteitsproducten.”

Nieuws
“Over twee jaar bestaat Ree 75 jaar! Dit wordt uiteraard groots gevierd. Ook zijn er plannen voor een nog verdere uitbreiding van de winkel. Verder zijn we continu bezig met ontwikkelingen van eigen producties en ontwerpen onder de vlag Home Made By.”

Welke vakbeurzen bezoek je?
“Helaas gun ik mijzelf te weinig tijd voor het bezoeken van vakbeurzen; ik ben nog te vaak op de winkelvloer nodig. Ik neem wel deel aan regiovergaderingen vanuit Home Made By om met collega-ondernemers te sparren over uitdagingen, vernieuwingen, ontwikkelingen en dergelijke. Ik zit in een commissie voor de ontwikkeling van ons eigen huismerk en ben betrokken bij de winkeliersvereniging van de winkelstraat.”

Wat vind je van vakblad Mobilia?
“Mobilia leest prettig en is overzichtelijk. En ik vind het interessant dat Mobilia ook op het technische vlak veel te vertellen heeft.”

Aan wie draag je het stokje over en waarom?
“Het stokje gaat naar Leo van Houwelingen van Pruysen Parket in het Brabantse Dussen. Dit bedrijf is al meer dan dertig jaar gespecialiseerd in ambachtelijk parket en andere houten vloeren, maar ook in laminaat en pvc. In hun showroom zijn maar liefst veertig verschillende vloerconcepten op groot formaat geëtaleerd. Dat noem ik nog eens inspirerend!”