Retail Survival Guide voor een zekere én onzekere toekomst

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Retailexpert Carin Frijters schreef haar derde boek Retail Survival Guide. In dit boek laat zij zien een retailer zichzelf klaarmaakt voor een zekere én onzekere toekomst.

De Retail Survival Guide is opgedeeld in vijf stappen. In stap 1 laat Frijters zien hoe cruciaal het is om je klant goed te kennen, voor het hebben van succes. Alleen als je weet wie je klant is, snap je hoe je hem of haar tijdens een crisis dicht bij je kunt houden. In stap 2 wordt de klantreis grondig onder de loep genomen. Vanaf het eerste inspiratiemoment tot na afloop van het winkelbezoek en alle stappen ertussen. Frijters legt uit hoe je jouw klant volgt en op ieder moment kunt sturen. Stap 3 gaat over de zintuigen en hoe je die inzet. De toenemende behoefte van consumenten aan sociale verbinding en het effect van materialen op ons gevoel van veiligheid en geluk. Doe je dat als retailer goed, dan kun je de zogenaamde ‘koopknop’ activeren. Stap 4 staat in het teken van online en welke keuzes er allemaal te maken zijn, zeker tijdens de coronacrisis maakte je daarmee als retailer het verschil. De vraag is vooral hoe je jouw fysieke en online omgeving als één holistisch geheel weet in te zetten. Stap 5 als laatste, gaat om meebewegen. Welke maatregelen kun je nemen als de crisis daadwerkelijk toeslaat? Zeker als stap 1 tot en met 4 goed op orde is, zorg de retailer met deze laatste stap dat je iedere crisis heelhuids door kan komen, aldus Frijters.

Retailprofessionals aan het woord in Retail Survival Guide

In het boek komt niet alleen Frijters aan het woord, diverse retailprofessionals delen hun kennis. Van materiaalkennis tot aan de laatste inzichten in de neuromarketing, er worden veel onderwerpen behandeld. Daarnaast komen er diverse retailers aan het woord over hoe zij hun winkel in tijden van corona draaiende hebben gehouden. Dat alles wordt compleet gemaakt met diverse trends van dit moment. Die geven inzicht in wat werkt in turbulente retailtijden.

De website van Vakblad Mobilia biedt actualiteit voor professionals uit de ontwerp- en interieurbranche en richt zich daarbij hoofdzakelijk op de productgroepen vloeren en interieurtextiel.