De Raambekleding Trendmonitor 2020 biedt inzicht in de online oriëntatie, interesse en loyaliteit van de Nederlandse consument met betrekking tot raambekleding. Door middel van een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (2016 t/m 2019) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van raambekleding? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten en type producten wordt er gezocht? In de analyse is tevens het zoekvolume naar merken en winkelformules op het gebied van raambekleding in kaart gebracht, onderverdeeld in gordijnen, gordijnstoffen, rolgordijnen, horren en hordeuren, jaloezieën, plisses, lamellen, vouwgordijnen, vitrage, shutters, paneelgordijnen, inbetweens en shades.
Openbare berichtenverkeer
Met behulp van Coosto, een social media-analysetool, is het openbare berichtenverkeer in kaart gebracht over de periode 2010 tot en met 2019 met betrekking tot de vijf belangrijkste (in Google meest gezochte) merken en winkelformules per soort raambekleding. Hiermee wordt inzicht verkregen in de loyaliteitsfase van de customer journey (betrokkenheid en sentiment). Coosto biedt inzicht in het volume en het sentiment van het openbare online berichtenverkeer. Het onderzoeksrapport telt 127 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd.
Meer informatie over de Raambekleding Trendmonitor 2020 is te vinden op www.marktdata.nl.