Zeno-Protect vernieuwt

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Zeno-Protect is sinds 1997 onafhankelijk producent van entreevloerbedekking voor intensief gebruik. Het bedrijf creëerde de afgelopen jaren een niche aan de bovenkant van de markt. Met de introductie van een nieuwe huisstijl en website, een nieuwe kwaliteit en een nieuwe presentatie laat Zeno-Protect zien volop in beweging te zijn.

Door: Monique van Empel

De wereld van entreevloerbedekking verdient meer aandacht. Doorgaans komen we een gebouw binnen met de eerste stap over de drempel en lopen we over het tapijt. Ongemerkt worden vuil en vocht opgenomen. Maar een goede entreevloerbedekking verhoogt ook de veiligheid en verbetert de akoestiek. En daarbij wordt bespaard op vloeronderhoudskosten en wordt de levensduur van de achterliggende vloeren verlengd. Bovendien wordt ook het binnenklimaat op een positieve manier beïnvloed. Immers: (fijn)stof wordt al in de entreezone vastgehouden, dwarrelt niet langer rond en zo wordt voorkomen dat deze stofdeeltjes in de luchtwegen terecht komen. Met name een groot pluspunt voor mensen met astma of een (stof)allergie.

Nieuwe corporate identity

De markt van entreevloerbedekking is volop in beweging en de vraag naar betrouwbare specialisten neemt toe. Erwin Jonker, mede-eigenaar van Zeno-Protect: “Posities veranderen en deze veranderingen brengen een nieuwe dynamiek met zich mee. Zeno-Protect ziet hierin volop kansen. Om onze positie in de markt de komende jaren verder te verstevigen, hebben we gekozen voor een nieuwe corporate identity. Onze nieuwe huisstijl is krachtig, helder, transparant, fris en internationaal. En draagt zo alles uit waar Zeno-Protect voor staat: een heldere communicatie, een transparante handelswijze, een frisse kijk op de markt en een krachtig internationaal karakter. Zeno-Protect distribueert inmiddels naar twintig landen wereldwijd, waaronder uiteraard de Nederlandse thuismarkt.”
Zeno-Protect heeft ook een vernieuwde, makkelijk toegankelijke website. Hierop staat duidelijk welke functies een entreevloerbedekking bezit en welke oplossingen het de eindgebruiker kan bieden.

Super-collectie

Gelijk met de introductie van de vernieuwde identiteit, lanceert Zeno-Protect ook de nieuwe collectie Super: een kwaliteit die ontwikkeld is voor hoogfrequent belopen ruimtes, met zoveel mogelijk gebruik van gerecyclede of geregenereerde materialen. Het dessin is vuil-verhullend en de kleuren zijn zó gekozen dat ze passen bij de actuele interieurtrends. Met namen als Lava, Peat, Basalt en Forest wordt met een knipoog gerefereerd aan het natuurlijke karakter van deze collectie. Net als de Excellence collectie, is ook de nieuwe Super vervaardigd van 100 procent gerecyclede Econyl-garens. De rug van het materiaal is volledig vrij van phtalaten. En het gronddoek waarop wordt getuft, is vervaardigd van gerecycled polyester. Ook de verpakkingsfolie is geregenereerd. En met de gebruiksklasse 33 (zwaar commercieel gebruik) is de Super toepasbaar in onder meer openbare gebouwen, ziekenhuizen, scholen, winkelcentra, kantoorgebouwen en hotels. Zeno-Protect geeft een garantieperiode van vijf jaar.

Informatief stalenboek

Tot slot is er nog een nieuw stalenboek, waarin de Super- en de Excellence-collecties zijn opgenomen. Jonker: “Het boek geeft een compleet beeld met twintig kleuren. De grote stalen geven de met zorg ontwikkelde kleuren hun juiste waarde. In één oogopslag worden de technische specificaties getoond en in maar liefst vijf talen worden de voordelen weergegeven. Achterop het boek staat een QR-code vermeld. Wanneer deze code gescand wordt met de smartphone, komen direct het onderhoudsadvies en leginstructies in beeld.”