De eerste editie van Vakblad Mobilia in 2025 is uit — en dat belooft meteen veel goeds voor het nieuwe woonjaar. In deze uitgave lees je hoe gevestigde namen en ambitieuze ondernemers inspelen op trends, duurzaamheid en veranderend consumentengedrag. Van tapijtcomebacks tot nieuwe winkelconcepten: deze editie is weer meer dan de moeite waard.
In een uitgebreid interview vertelt Gideon Tienkamp hoe hij Carpetright Nederland opnieuw positioneert: “Het nieuwe Carpetright gaat voor inspireren, visueel informeren en compleet ontzorgen.” Hij spreekt openhartig over de koerswijziging, de rol van thuisadvies en de introductie van interactieve moodwalls in de winkel.
Ook Unilin Flooring-president Ruben Desmet komt aan het woord. Hij richt zich op wereldwijde groei, technologische innovatie én circulariteit: “Onze nieuwe Alpha Vinyl-collectie combineert hyperrealistische decoren met meer dan 20% gerecycled materiaal.” Zijn oproep: “Koop Europees. Dat is goed voor het milieu én de economie.”
Verder aandacht voor Douwes Dekker, dat zijn 15-jarig bestaan viert met een frisse nieuwe uitstraling en vernieuwd winkelconcept. Lisa Klaassen (PPC): “Vloeren zijn een kwestie van smaak. Daarom presenteren we onze collecties als een smaakvol menu: van boterkoek tot kaviaar.”
De reportage over Heimtextil 2025 zet kleurentrends en textielinnovaties in de spotlights. Denk aan zachte naturellen, diep rood en aaibare teddystoffen. En de aankondiging dat Heimtextil vanaf 2026 ook harde vloeren toevoegt, onderstreept de groeiende verwevenheid van vloer- en textielwereld.
In de rubriek Winkel met Formule vertelt Bryan Hoogervorst van Aanhuis Ter Aar hoe zijn familiebedrijf zich ontwikkelde tot specialist in complete woninginrichting. “Wij doen alles: van maatwerkkasten tot eiken Z-trappen. En vooral: we ontzorgen de klant volledig.”
Tot slot de column van Melodie Zöllner namens Modint Tapijt, die de wederopstanding van tapijt beschrijft: “De nieuwe generatie herontdekt tapijt. Nu nog van netvlies naar aankoop.”
Nog geen abonnee? Meld je nu aan via linda@businesscontentmedia.nl en ontvang Mobilia zes keer per jaar met 25% korting op het eerste jaarabonnement.