Januari: de saaiste maand?

Sagitta Tobé is ooit gestart als etaleuse bij de Bijenkorf. Inmiddels heeft zij ruim 20 jaar ervaring in de woninginrichtingsbranche. Trad in 1998 in dienst bij groothandel Interplan (later Headlam BV) en verzorgde daar o.a. de marketing. Sinds 2023 is Sagitta als marketeer werkzaam voor Brinker. Passie voor textiel en interieur is met de paplepel ingegoten. Haar motto? Keep Moving! Blijf nieuwsgierig en zit niet stil!

Nou, het was me het maandje wel, januari. De meeste mensen vinden het de meest saaie, langstdurende maand van het jaar. Ik vind het altijd een maand van “even bijkomen van de feestdagen”. Boom eruit, het huis weer heerlijk normaal zonder alle versiersels. Superleuk hoor, december, maar wie heeft het verzonnen om alles in die maand te proppen? Ik neem mij altijd voor om alleen cadeaus te kopen voor mijn gezin.

Toch kon ik het weer niet laten ook iets voor mijn zus, haar dochtertje en mijn vader te kopen, en voordat je het weet ben je voor de hele familie in de weer. Met als gevolg dat ik toch de week vóór kerst nog loop te rennen en te vliegen, ook al had ik mij nog zo voorgenomen dat dit jaar niet te doen. Ik was niet voor niets al begin november met lijstjes maken begonnen. Maar ach, we leven maar één keer, denk ik dan. En stiekem vind ik het ook superleuk om iedereen te verwennen met cadeaus.

Maar die maand januari, daar had ik het eigenlijk over. Voor mijn gevoel was dat absoluut niet de langste, maar juist kortste maand van het jaar. Een maand die voor mijn in het teken stond van de laatste voorbereidingen voor de beurs in De Woonindustrie. Brinker showroom op z’n kop en weer helemaal ‘op de trend’ inrichten. Gelukkig heb ik daarbij hulp van onze mega fijne, lieve styliste. Zo blij met haar! Maar zij liep al in haar 35ste week van haar zwangerschap, dus ik moest ook een beetje op haar passen. Tussen de dagen heen en weer tussen Huissen en Nieuwegein voor de verbouwing van de Brinker showroom, ook heen en weer tussen alle vakbeurzen in het buitenland.

Ik was benieuwd hoe die vakbeurzen dit jaar zouden zijn. Niet alleen qua producten, innovaties en trends, maar ook hoe de sfeer zou zijn. De markt en hele economie zijn nogal roerig geweest afgelopen jaren, dat had ook zijn weerslag op de sfeer op de vakbeurzen. Hoe zouden de edities van 2024 zijn?

Mijn conclusie: zeer divers. Heimtextil, Domotex en IMM Keulen zijn niet met elkaar te vergelijken. Heimtextil sprong er voor mij uit. De sfeer was goed, een vakbeurs waar je weer borrelend en vol ideeën vandaan kwam. Hopelijk had iedereen datzelfde gevoel na het bezoeken van onze Brinker showroom afgelopen Voorjaarsvakdagen. Dat is toch waar je het voor doet, mensen inspireren en enthousiasmeren. Ben je nog niet geweest? Kom dan binnenkort eens langs in Nieuwegein, de koffie staat klaar. Heb je Heimtextil gemist? Neem dan een kijkje op hun site vol trends en innovaties.

Groetjes, Sagitta

 

 

 

Copyright
© 2024 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Mobilia magazine.

Dit artikel is verschenen in Vakblad Mobilia magazine, editie Maart/april 2024. Nog geen abonnement of wilt u een abonnement cadeau geven? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl voor de meest recente aanbieding