‘One world. One ground’. Onder dit motto lanceert vloerfabrikant Parador zijn nieuwe merkcampagne en de daarvan afgeleide Design Edition-vloercollectie. Deze biedt twee laminaatvloeren, twee vinylvloeren, twee Modular ONE-vloeren en twee parketvloeren.

Met ‘One world. One ground’ focust Parador, dat eerder zijn innovatiekracht bekroond zag worden, op ‘de bodem’ als ultieme metafoor voor begrip, diversiteit en tolerantie. “De bodem is niet alleen een leefruimte, maar ook de onmisbare basis voor voeding, leven, ruimte en bezit. De bodem verbindt mensen over de hele wereld – ongeacht hun afkomst, geslacht of religie. In tijden waarin mensen samen opkomen voor hun vrijheid, gerechtigheid en hun persoonlijke idealen, veranderen plekken in ontmoetingsplaatsen waar grote en kleine verhalen worden geschreven en de wereld verandert”, aldus het idee achter de
campagne.

Essentie volgens Parador

“In tijden als deze is ‘One Ground’ meer dan een campagne, het is een attitude”, benadrukt Birgit Kunth, hoofd branding, marketing en communicatie bij de vloerenfabrikant. “Bij het ontwikkelen van de vloeren hebben we ons gefocust op de plekken, de mensen en hun verhalen. Dankzij foto’s, filmopnames en gesprekken konden we de essentie van de plekken in een vloerdecor vastleggen. De hieruit resulterende decors moeten dus niet worden geïnterpreteerd als losse ontwerpen, maar worden ingebed in de communicatieve benadering van de campagne. Met ‘One Ground’ kiezen we voor een nieuwe en holistische benadering om sterke merkcommunicatie te verweven met duurzame ontwerpnormen.”

Nieuwe vloeren

De ‘One Ground Design Edition’ dekt het volledige assortiment van het Parador-productportfolio af met twee laminaatvloeren, twee vinylvloeren met SPC-kernplaat, twee Modular ONE- en twee parketvloeren. De vloeren ‘Bologna’ en ‘Copenhagen’ zijn uitgevoerd in eiken parket. Met keuze tussen donker, gerookt eikenhout met frezing of het lichte, typisch Scandinavische parket met donkere elementen. ‘Rann of Kutch’ is een vinylvoer met violette nuances en subtiele versieringen. ‘Hangzhou’ combineert de Aziatische dakschindeloptiek met de moderne betonstijl. Met ‘Malaga’ en ‘Rotterdam’ introduceert Parador twee expressieve laminaatvloeren; met respectievelijk vormen en kleuren in vintage-tegeloptiek, en bij Rotterdam een combinatie van hout- en metaaloptiek in warme bruin- en koele turkooistinten.

Modular ONE

Ook de elastische vloerbekleding Modular ONE maakt deel uit van de Edition. ‘Essen’ biedt lineaire structuren in roestbruin en staalgrijs en ‘Athens’ zorgt met de look van wit marmer voor een moderne touch in de ruimte. Deze zomer nog kreeg Parador voor Modular ONE de German Innovation Award 2020 in de categorie ‘Excellence in Business to Business – Building & Elements’. Eerder werd het vloertype al bekroond met de ‘German Design Award’ en de ‘Iconic Award: Innovative Interior’.