In de afgelopen weken heeft de afdeling Woningtextiel van Euretco Wonen hard gewerkt aan een herpositionering. De ondernemers hebben altijd centraal gestaan bij Euretco Wonen. Het afgelopen jaar zijn er eerste stappen gezet om de ondernemers als lokale helden te positioneren, door een private label collectie op naam van de ondernemer. De resultaten van deze nieuwe ingeslagen route heeft Euretco Wonen doen besluiten deze strategie nog verder uit te rollen in 2021. De ondernemers zullen zich intern verenigen onder: “Het Woonstijlcollectief”. In alle externe communicatie, richting consument, zal de naam van de winkel leidend zijn.

De gekozen strategie van Het Woonstijlcollectief past perfect in de huidige markttrends, aldus Euretco die vorige week de overheid opriep om alle winkels te heropenen. De consument koopt graag lokaal en gunt de plaatselijke ondernemer zijn omzet. Het vakmanschap, de persoonlijke benadering en het bekende gezicht in de winkel zorgen voor een winkelervaring die perfect aansluit op de behoefte van de consument op het gebied van woningtextiel.

Strategie Het Woonstijlcollectief gericht op consument

De marketingstrategie richt zich volledig op de consument in de directe omgeving van de ondernemer. Iedere ondernemer heeft zijn eigen branding en alle uitingen zullen onder eigen naam verspreid worden. Ook kiest iedere ondernemer zijn eigen marketing pakket. Vanuit Euretco Wonen is er gekeken naar de behoeften van de individuele ondernemers. De ondernemer zelf weet het beste wat goed voor hem en de regio waar ze opereren werkt. Natuurlijk wordt vanuit Euretco Wonen ondersteuning geboden voor wat de juiste combinatie is voor een ondernemer. Elke combinatie kan gemaakt worden: online, offline of omnichannel.

Ook online grote stappen

Ook online maakt de afdeling Woningtextiel van Euretco Wonen grote stappen. Naast de persoonlijke benadering in alle content die gemaakt wordt, is video ook steeds meer een vast onderdeel van de onlinestrategie. Er is een mogelijkheid om op alle relevante kanalen voor woningtextiel aanwezig te zijn. Bovendien is er met de nieuwe strategie een mogelijkheid om directe leads in de winkel te krijgen via Euretco’s eigen leadplatform thuisinwoonstijlen.nl.