Uit de database van zoekopdrachten die gerelateerd zijn aan raambekleding blijkt dat in de afgelopen vier jaar er maandelijks ruim 59.000 zoekopdrachten in Nederland zijn uitgevoerd naar vliegengordijnen. En het zoekvolume naar vliegengordijnen is de afgelopen paar jaar toegenomen. Maar wanneer en naar welke soorten vliegengordijnen zoekt de Nederlandse consument?
Het zoekvolume van de zoekopdrachten gerelateerd aan raambekleding over de afgelopen vier jaar is per maand geanalyseerd. Hierbij is gemeten hoe groot het zoekvolume-aandeel per maand is over de afgelopen vier jaar. Indien er iedere maand evenveel wordt gezocht, dus gelijkmatig over het hele jaar verdeeld, dan zou het maandelijkse aandeel in het zoekvolume 8,3% zijn (100%/12 maanden). Het zoekvolume kent een sterke piek in het voorjaar en de zomer. In juni wordt er het meest gezocht naar vliegengordijnen. Deze maand vertegenwoordigt 24,2 procent van het jaarlijkse zoekvolume. In de maand december is het zoekvolume het geringst. Ten opzichte van alle raambekleding gerelateerde zoekopdrachten zijn de zoekopdrachten op het gebied van vliegengordijnen minder gelijkmatig verdeeld over de maanden van het jaar.
Lees meer over het onderzoek van Marktdata.nl: https://www.marktdata.nl/nieuws/De-markt-voor-vliegengordijnen-in-kaart-gebracht