Beursbezoekers aan de komende editie van Ambiente (26 tot en met 30 januari 2024 in Frankfurt) zullen inspirerende woonconcepten, meubels, verlichting en decoratieve accessoires vinden in het Living-gedeelte in Hallen 3.0 en 3.1, waar gevestigde design merken, geselecteerde fabrikanten, jonge labels en op design gerichte leveranciers van woon- en decoratietrends hun hoogtepunten zullen presenteren voor zowel particuliere woningen als projecten. De Talents en BMWK-gebieden brengen marktklare ideeën samen van jonge ontwerpers en startups, en bieden aanvullende slimme oplossingen voor de contract business.

Ambiente Living toont de komende trends op het gebied van wonen, inrichten en decoreren in de productgroepen Interior Design (Hal 3.1) en Interiors & Decoration (Hal 3.0). Hier zullen premium merken, fabrikanten en op design gerichte leveranciers hun nieuwste huisconcepten, meubels, verlichtingsideeën, woningtextiel, huis- en designaccessoires, tafelaccessoires, sieraden en zelfs geurkaarsen presenteren. Merken zoals Blomus, Bloomingville, Georg Jensen, IB Laursen, Jan Kurtz, New Edition Home B.V., Present Time, PTMD Collection, Scholtissek, Stelton en – nieuw – Lalee tapijten en Madam Stoltz zullen aanwezig zijn. Twee regio’s vallen op in 2024. Scandinavisch design wordt gepresenteerd door onder andere Broste Copenhagen, Stoff Copenhagen, Eva Solo, Muurla Design, Pappelina en Mifuko OY. Japans design wordt onder andere gepresenteerd door Cotodama Inc, Hachiman Kasei, SUWADA Blacksmith Works en 100percent.

“Bij Living draait alles om sfeervolle presentaties van trendy woonconcepten en pas gelanceerde producten, die niet alleen particuliere woningen opfleuren, maar ook commerciële ruimtes in hotels, restaurants, jachten en co-working ruimtes verbeteren,” zegt Yvonne Engelmann, Directeur Living, Giving, Working van Ambiente. “Immers, woongebieden lopen steeds meer in elkaar over en de vraag naar aantrekkelijk interieurontwerp groeit in alle sectoren.” De fusie van Home & Office kan met name worden ervaren in Hal 3.1, samen met het aanbod van Office Design & Solutions en het Future of Work-gebied als trefpunt voor kantoorplanners, interieurontwerpers, architecten, binnenhuisarchitecten en grote commerciële klanten. In de aantrekkelijke interieurontwerp omgeving hebben bezoekers de gelegenheid om de synergiën tussen wonen en werken te ontdekken.

Spannende jonge talentprojecten bevorderen innovatieve ideeën
Afgestudeerden, jonge ontwerpers en ondernemers profiteren van speciale ondersteuningsprogramma’s. Met het Talents-programma ondersteunt Ambiente al jaren jonge internationale ontwerpers die een geheel nieuwe kijk op ontwerp en productontwikkeling brengen. In een speciaal gebied in Hal 3.1 zullen uitstekende internationale talenten laten zien hoe we de samenleving, het leven en de consumptie in de toekomst tegelijkertijd stijlvoller en duurzamer kunnen maken met hun projecten op het gebied van interieurontwerp, tafelgerei en accessoires. De deelnemers krijgen gratis tentoonstellingsruimte in een speciaal ontworpen gebied waar ze ideeën kunnen uitwisselen met een internationaal publiek en belangrijke contacten kunnen leggen met de industrie en de handel. Bovendien zullen jonge bedrijven (Young Innovators) met frisse ideeën en onconventionele producten uit de productgebieden Interiors & Decoration (Hal 3.0) en Urban Gifts & Stationery (Hal 4.2) zich presenteren in het BMWK-gebied. Het gebied is het resultaat van een initiatief van het Duitse Ministerie van Economie en Klimaatbescherming (BMWK – Bundesministerium für Wirtschaft und Klima), dat innovatieve bedrijven uit Duitsland in staat stelt deel te nemen aan internationale vakbeurzen in Duitsland. Ambiente blijft plaatsvinden op hetzelfde moment als Christmasworld en Creativeworld op het beursterrein van Frankfurt.

Ambiente/Christmasworld: 26 t/m 30 January 2024
Creativeworld: 27 t/m 30 January 2024